Konichiwa bitches

Oslo är en himla fin stad. På slottgården finns ett stort monument och där satt jag på en solvarm sten och kände mig drömsk och filosofisk. Utöver det blev jag ett ofrivilligt fotooffer. Japaner såklart. Är alla japaner hobbyfotografer? Hur kan dem ständigt vara så fascinerade av nästan precis allting? Hur många bilder knäpper dem på en dag? Brukar dem visa upp sina foton på släktträffarna? Undrar hur mycket billigare fotoutrustning och annat teknikjox är i deras land? Varför reser dem alltid i stora grupper? Intressanta människor... Intressant kultur. Ja, verkligen.. Så filosofisk var jag.

Jag och bror har pratat lite löst om att åka till Japan efter att han har tagit studenten. Vi får se hur det blir med den saken. Vi borde åka dit så att jag får svar på alla mina frågor. Tillsvidare kollar jag på Stor i Japan - Ett projekt av Henrik Shyffert och läser lite manga och resböcker.

Kommentarer
Postat av: Erika

jag vill också åka till japan! har ju en kompis i tokyo, junya. vore ashäftigt att åka dit! :)


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback