I'm talking about loooove

Vår katt Jojjo älskar uppmärksamhet. Han vill att all fokus ska vara på honom, så ofta som möjligt. Han står inte ut med att bli förbisedd och att det går en halvtimme utan att vi dyrkar honom (vilket vi gör på många olika sätt. Matar, pussar, gosar, snosar, pratar med honom och även om honom. Ju mer desto bättre tycker Jojjo.) Vad gör han om folk är för dumma för att förstå hans storhet? Det vilken katt som helst med självaktning gör. Han tar plats. Stor plats. Helst av allt lägger han sig på morgontidningen, precis när man läser något intressant, och ser så söt ut som bara han kan. En annan favoritmetod är att bita lite diskret och lagomt hårt i tårna när man ligger och kollar tv. Just nu har jag en stor vacker beige katt framför mig. Datorskärmen syns knappt bakom honom, men oj så nöjd han är. Jag ska snart släppa ut honom i kylan. Han är säkert kissnödig, den lilla sammetsnosen.

Jag älskar min katt. Även fast jag vet att han till stor del ser oss människor som verktyg. Verktyg vars enda uppgift är att hjälpa honom att uppnå hans mål. Om detta inte är ovillkorlig kärlek, vad är då det?

Sov gott!


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback