Please and thank you

Biblioteket igen. Brukar hamna här efter jobbet. Det sitter en skum gubbe vi en annan dator mittemot mig. Han frågade mig om hjälp med att skriva ut några papper. Jag sa då är det inte bättre om du frågar bibliotekspersonalen om hjälp? Men nej, han menade på att jag skulle hjälpa honom. Sagt och gjort, jag går över till hans dator och trycker på den lilla ikonen "skriv ut" och går tillbaka till min dator. Men vart är pappret då? Fråga bibliotekspersonalen gubbe lilla. För inte vet jag. Totalt onödigt inlägg. Poängen och det värsta med detta är att han var så ohövlig. Jag hjälper mer än gärna folk med saker, stora som små, bara dem frågar mig snällt. Jag är allergisk mot oartighet. Om du vill ha min hjälp så är det ursäkta, skulle du kunna vara så snäll att hjälpa mig med en sak? Så enkelt är det, ett litet tack efteråt är fint också. Jag möter allt för många människor som inte verkar ha fått den mest grundläggande av uppfostran. Hur man ska behandla sina medmännsikor.

- Öh, har du nån sked eller?!
- Ja visst, varsågod!
- ... (Vänder sig om och går.)

Och vet ni vad? Som man kanske skulle kunna tro så är det inte dagens ungdomar som uppvisar detta beteende. Utan dagens medelålders och äldre än så. Är det svårt för er att visa respekt för någon som är yngre? Eller hör det till saken att jag arbetar som servitris? Jag blir så trött och irriterad. Välkommen till min verklighet. Den är inte speciellt vacker eller rolig just nu.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag veet det är ju helt sjukt med folk som inte har nåt vett i kroppen! Det är ju verkligen Inte svårt att vara trevlig..


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback