TROOOOOTT!

Hard kvall igar, sa hard att jag inte orkar ga ut ytterligare en kvall. Jag som ar partyprinsessan nummer ett. Ladie's night till pa kopet.. Saga nej till gratis bubbel och dans. Jag borjar bli gammal!

Nu har jag absolut inga pengar kvar, ljuva backpackerliv. Inget jobb heller. Vad sjuttsingen ska jag gora? Tips fran coachen nagon? Orka forklara, har ar mailet jag skickade till paronen tidigare idag.

"jag maste ha hjalp. jag vet inte vad jag ska gora. detta ar mina alternativ. 1. stanna i cairns och hoppas pa ett jobb. har delat ut massa cvn men ingenting har hant. steves kompis adam har kontakter i cairns och anna sa att han hade forsokt ringa mig och hjalpa mig med ett jobb. det ar det har som jag vill vara. snart kommer ina (jattetrevlig engelsk tjej som jobbade pa raglan med oss) hit med tva av sina kompisar. och den 2 juli kommer anna hit och da ska vi hitta pa massa kul. alternativ nr 2. aka ut till outbacken och jobba. jag gick till en jobagency och det enda dem hade for mig var ett barjobb langt ut i bushen. dock far man bo gratis dar, vilket ar valdigt bra. mindre bra ar det att tar 13 timmar med buss dit.. det skulle vara lite kul men tva manader dar, da missar jag ju anna.. och jag skulle sakert klattra pa vaggarna efter ett tag. alternativ nr 3. aka till en annan stad och forsoka. jag funderar pa townsville, det ligger typ 3-4 timmar soder fran cairns. lite osakert men det finns chans for jobb dar. fick nr av en tjej har till en jobagency, hon jobbade pa ett bageri dar. alternativ nr 4. plocka frukt, det vill jag inte! hart arbete men jag tror det ar det lattaste att fa for mig just nu. det stallet ligger 10 mil soder fran har. mamma och pappa! vad ska jag gora. jag vet varken ut eller in. ge mig svar snabbt. plus att mina pengar ar sa gott som slut. har jag nagra sparpengar att lana ifran mamma? kanns sa daligt, men jag vet inte hur jag ska losa det. nu ar jag en fattig backpacker som alla andra.. alskar er, halsa syskonen! puss!"

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback