We all wanna be big rockstars.

Hemma och jag älskar det! Och jag som trodde att jag skulle ha råångest för att jag var så dum och lämnade Australien på impuls. Men fy fan vad skönt det är här, jag säger bara en sak. Vädret! Åh! Lyckades komma tillbaka perfekt till högtrycket så både igår och idag spenderades vid vatten. Igår åkte jag in till stan (Karlstad) och hängde på Sandgrund där de nu har byggt en liten ministrand med en ordentligt stor brygga. Är alltid så trevligt att umgås med Hanna. Vi två har planer på att åka till Norge i början av september och senare ut och resa tillsammans. Costa Rica, here we come! Världens bästa stränder och vågor finns där. Idag har jag varit en duktig dotter för jag har tvättat, städat köket och hallen grundligt. Efter allt slit tog jag och lillasyster en promenad ner till Fryken där solade vi lite men mest lekte vi i vattnet. Det var riktigt mysigt.

I fredags drack jag, Hanna och hennes vänner öl på hamnfestivalen i Karlstad och efter det blev det Glada Ankan. Det fick mig att längta tillbaka till Australien. Fyyyyyyy för musiken. Jag trodde inte mina öron. Vengaboys? Acapellaversion av "Oh lord won't you buy me a Mercerdes Benz"? Allmänt töntiga svenska sommarhits anno 1983? Jag var lite aggressiv där ett tag.. Ju surare jag blev dessto tätare blev besöken till baren. Inte blev det bättre. Var är min housemusik? Vavava? Men det var en fin kväll ändå (Hannasötis!) Trots dålig klibbvärme, dålig musik och dåligt humör på Glada Ankan. Dåligt. Dit går jag inte på ett tag igen.

På fredag ska jag på festival i Karlskoga. PIP, Putte i parken. Hur gulligt är inte det namnet?

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback