Klockslaget nu

Jag har grava sömnsvårigheter. Jag somnar innan klockan 00.00, mycket bra. Somnar fort, mycket bra. Vaknar, känner mig utvilad, vad är klockan? Alltid 02.30 eller runt 03.00. Tre timmars sömn. Mycket inte bra. Efter det har jag väldigt svårt att somna om, täcket känns för varmt, jag fryser, vrider och vänder mig och tänker alldeles för mycket. Klockan 05.30 ringer Pappas väckarklocka och katten jamar. Klockan 06.00 går Mamma upp och radion knäpps på. Roger och Titti babblar på. Klockan 07.00 säger Pappa "ha en bra dag" och "får jag en puss?" Mamma säger "detsamma" och ger honom en puss (förhoppningsvis). Fint, men vad fan jag vill ju sova!

Idag är det tisdag och klockan är strax efter 09.00. Klockan 12.00 ska jag gå och äta lunch på Killingen. Klockan 14.20 tar jag bussen till den stora staden Karlstad. Klockan 15.30 ska jag träffa Hanna på stan.

Jag har varit uppe i tre timmar och klockan är 09.05! Inte likt mig. Tänk om det är alla kosttillskott jag tar?

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback