Det är så trendigt!

Så här vill jag klä mig under den senare delen av år 2007.

VARDAG
- Klänningen är det ultimata plagget. Färgerna ska framhäva brännan. Starka färger som orange (hög trendfaktor), rosa, grönt, solgult och lila och vitt i alla nyanser. Gärna i någon härlig mönstermix, hippie! Både mini och maxiklänningar funkar.

- Våga visa mycket ben! Korta jeansshort ser lagomt nonchalant och rockigt ut. Klipp av de där tråkiga jeansen! Annars gäller bekväma korta bomullshorts. Sportiga shorts är ett stort nej!

- T-shirts med tryck är hett. Likaså den luftiga tunikan.

- Nätta tygskor och platta sandaler med läderremmar i Jesusanda är grejen.

- Långa halsband med söta, galna och roliga medaljonger. Nu är det lätt att skaffa en personlig stil. Solglasögonen är antingen stora eller retorinspirerade (wayfarers raybans t.ex.) Om du har en dålig hårdag löser sjalen (tänk pucci, missoni..) ditt problem.

- Varför inte bikini och en dag på stranden?

FEST

- Varje dag är en fest ju! Tillsätt endast höga klumpiga klackar och lite makeup så är du där.


Och nej, jag ska inte tillbringa årets sista månader i Sverige. För om nio dagar åker jag och en go vän till Australien :) Resfeber!

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback