Tappade tråden.

Jag funderar på om Proffice inte anställde fel personer till sommarjobbet på Gardermoen. Idag jobbade jag med två av dem som jag tycker bäst om. Vi står mest och pratar (läs, skrattar irriterande mycket) hela dagen och kommer på knäppa idéer. Dagens onda gärning: lura resenärer!

En ensam ung kille närmar sig kön till bag-dropen.
Cecilie - Hej, vart ska du resa?
Killen (glatt) - Jag ska till Bodö.
Cecilie tittar på mig och säger allvarligt:
- Bodö? Var det inte den flighten som blev inställd?
Jag bläddrar i mina papper och nickar konstaterande. Jo, det var det ju..
Färgen i den stackars killens ansikte förändras till vitt när Cecile drar till med;
- Hmm, du får boka om detta. Nästa vecka kanske?
Killen (riktigt skärrad) - Åh fy fan!
Sen lägger vi av ett asgarv.
- HAHAHAHA, vi skämtar bara!

Förlåt.. Jag kan inte hjälpa att jag har ett så tråkigt jobb. Nej, ärligt, vilka taskmörtar vi är. Men jädrar vad kul vi har!

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback