Stjärnfall och satelliter

Lade du märke till himlen på lördagsnatten? Den var nämligen helt stjärnklar, så vacker! Jag såg för allra första gången i mitt liv ett stjärnfall. Jag såg t.o.m. två, min första önskning var ett lyckligt liv och en massa kärlek, ganska egoistiskt kom jag på i efterhand. Så vilken tur att jag såg ett till, världsfred nästa...

Vi, hela familjen Persson låg ute på gräsmattan mitt i natten och tittade efter satelliter.
Elin: Jag ser en!
Hon pekar på den.
Pappa: Vart då?
Jag: Jag ser den också!
Mamma: Vart då? Ja, där ja!
Pappa: Vart då?
En stund senare...
Pappa: SER NI, SER NI?! Ser ni satelliten om rör sig så fort, DÄR!
Haha, lite borta den där mannen.. Inte konstigt att jag blev som jag blev.

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback