Girl power!

Idag har jag jobbat med Linda och det gick riktigt bra. Lunchtimmarna på Killingen blir bara bättre och bättre för mig, har börjat komma in jobbrutiner och vårt lunchsnack riktigt ordentligt. Vi pratar om folk, smörgåstårta och stjärntecken. Samtalsämnen i en småstad.

Ikväll ska jag banne mig vara hurtig tror jag. Har halvdana planer på att ta mig upp till Fryksta och springa en liten runda. Fast det känns tråkigt och tungt att göra det själv. Skogen är lite småläskig också tycker jag.
Bror är sjuk, Syster ska på fotbollsträning, Far gör en annan runda, golfrunda det vill säga och Mor är inte hemma från Stockholm än.
Det här är lite coolt, hon har varit där på en intervju idag. hon vill nämligen vara med i en ny krisgrupp som ska bildas. Krisgruppen ska bestå av banktjänstepersoner och dessa personer ska fungera som ett moraliskt stöd för banktjänstepersoner som har blivit utsatta för rån, rånförsök och andra liknande läskiga saker. Solidaritet, här håller vi varandra om ryggen-mentalitet.
En annan cool sak är att Mamma ska få löneförhöjning med tusen kronor i månaden. Varför? För att hon är en kvinna! Alla kvinnor på hennes jobb kommer att få ut lite mer i lön hädanefter. Härligt! Det går framåt för lika arbete - lika lön.


Kommentarer
Postat av: Malin

Wohoo! GIRL POWER! äntligen lite anledningar till att inte byta bank från Nordea! Duktig bank!

Postat av: Erika

NEJ vad bra!! vad glad jag blir:) du emma, vad har du för planer i helgen? vill du ses, kanske gå ut? pusspuss

2008-09-18 @ 17:19:43
URL: http://undiserika.blogg.se/

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback