Mad monday.

"I'm gay... But you're hot!"
Vilken bra komplimang va? Gaykillar brukar gilla mig.

Var ute i lordags. Skum kvall. Lyckades tappa bort alla. Och dricka for manga caprioskas. Resten ar bara blurr (och censur.) Igar sondag var jag pa en irlandsk pub med galna irlandska tjejer och tittade pa irlandsk sport, hurling. Whatta hell? Hurling? Knepigaste sporten nagonsin, googla. De beskrev det som fotboll fast med med slagtran. Nagon sa hockey.. Lacrosse. Knepigt var det. Ikvall ska jag jobba och idag ska jag planera for min hemfard. Jag ska skriva listor, som jag alskar att gora. En lista ska vara over alla saker som jag saknar hemifran. Bygga upp min hemlangtan liksom, ska bli riktigt pepp pa att aka hem. Borjar lite smatt nu (tar inte med det mest uppenbara som familjen och vanner. Er saknar jag sjukt mycket.)

-GODIS! Rekordeligt losgodis! Marabouchoklad. Riktig saltlakrits.
-Min skona sang med fluffigt tacke. Den innehaller inte bedbugs.
-Paronens gulaschsoppa, bluesgryta, potatisgratang, ugnsbakad falukorv med massa ost, pappas mos, storfrukost pa sondagar med raclettegrill, grillen nu pa sommaren, potatissallad och mammas sallader, svenska jordgubbar, ja maten helt enkelt och speciellt nar nagon annan lagar den.
-Frukt och gront ar mycket billigare hemma. Nyttigt och bra. Och det har jag saknat, har levt pa alldels for mycket McDonalds och annan takeawayskit.
-Tvattmaskinen. Att inte behova betala storkovan for en tvatt. Hanga tvatten utomhus for tork.
-Xider, paroncider, ol i plastmugg. Ol med vanner, ol i hangmattan hemma. Kall ol. Beeeer!
-Snygga killar. Ja, ni svenska killar ar definitivt battre an alla smutsiga backpackers och konstiga australienare. Vi svenskar ar ratt snygga.
-Konstigt nog saknar jag mitt gamla jobb litegrann. Killingen i Kil. Det ar grejer ni! Har ni vagarna forbi sa poppa in for ett besok.
-Shoppingen! H&M!!! Vilket land har inte H&M? Australien saklart.
-Utelivet, kunna traffa pa t.ex. f.d. klasskompis helt random. Att ens kunna traffa nagon man kanner. Forfester.
-Bada i sjon! Fryken och Vanern.
-Planer for livet och ha en hobby som inte inkluderar alkohol. Ska nog borja trana med mamma som ar hurtbullen nummer ett.
-Svensk musik! Sommarlatar pa radion. "Med en glass i min mun.. Och i sandaler av plast...." Nu blev jag helt lyrisk. Festival!

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Erika

Om du bor hemma i höst så kan du träna på Nautilus med mig och Emma! :D Bra idé va??!



"Med en glass i min mun, och i sandaler av plast..." kommer du ihåg när vi alltid sjöng på den när vi skulle bada i Fryken en sommar?? :D



Och jag blev så glad (och ledsen samtidigt...) när jag hörde den där 80-talslåten på radion!! Och såg ditt hus samtidigt haha... Åh. Saknar dig.


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback