Brådis.

Nu måste jag städa huset för Mamma har fyllt år och jag har inte köpt något till henne förresten, det gör mig till en dålig dotter men jag kompenserar det med att jag ska storstäda och skura så det är jättefint när gästerna kommer. Oj, vad glad hon kommer att bli. Pappa också. Jag ska nog bjuda henne på bio. Vilken är bäst "Mamma Mia" eller "Sex and the City"? Jag är inte helt övertygad om att Mamma Mia är så bra som den sägs vara. Musikaler gör mig skeptisk. Jag tittade alldels för mycket på Grease i min ungdoms dag. Kommer nog aldrig igen orka kolla igenom den helt och hållet igen. Efter städning ska jag springa iväg till min favoritmatbutik ICA Kilen och införskaffa bland annat charlottenlök och en skurhink. Shit det måste jag ju göra nu. Den förra skurhinken mötte sitt öde på festivalen förra helgen. Jävligt värt, jag älskar festivaler. Men festivalen gillade inte min skurhink för den gick sönder där. Om ni nu undrar vad i helskutta man tar med sig en skurhink till en festival ska festivalräven Emma berätta det för dig. Skurhink-kylskåp. Fyll upp den med vatten och ploppa i ölen. Kallt och go blir den då, uh vad gött. Varm öl? Usch. Igår festade jag på finvin. Hemmafest för första gången på många år. Att fylla 18 dödade hemmafesterna. Det var trevligt fast jag kände mig inte helt hemma. Det var Hannas pojkväns kompis fest. Jag känner inte pojkvännen (han är ny) och jag känner verkligen inte kompisen. Jag känner dem inte bättre nu måste jag ju erkänna. Folk nuförtiden är så himla reserverad (mig själv inräknad, tro inte att jag är bättre.) Fast jag gillar bättre att kalla det blyg, för det är jag. Som en av dvärgarna i Snövit, jag är en blandning av toker och blyger. Tokblyg. Ikväll ska jag hem till min kära vackra vän Emelie, hon bor i Säffle av alla ställen. Trevlig liten stad och idag ska jag för första gången se hennes "nya" lägenhet. Det blir förfest och Harrys. Jag har aldrig varit på en Harryskrog, premiär! Haha. Det blir kul men nu MÅSTE jag verkligen kila iväg att handla.

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback