Hej kompis

Det forsta jag tankte imorse nar jag slog upp ogonen for att mota den nya dagen var "Fan, vad ont det gor!" Helt normalt va? Tankte inte mer pa det utan istallet blev jag nyfiken pa vad klockan var och hoppade ner pa golvet (jag och Anna har en vaningssang och jag ligger pa topp, yes!) och  hittade mobilen. Skont, klockan visade inte mer an kvart i atta. 7.45 folket! Nar gick jag senast upp sa tidigt? Jag har en ovana att masa mig upp ur sangen tiiiidigast klockan 11.00 och da ar det tungt. Kunde dock inte riktigt slappa smartan i mitt hogra oga sa jag stallde mig framfor den stora helkroppsspegel och... Hur 17 ser jag ut?! Mitt ogonlock ar som en liten acklig prinskorv! Nu sitter jag har pa puben och har en handduk med is tryckt mot ogat. Det varsta ar att det ar sjalvforvallat. Jag jobbade till 00.30 igar och efter det drack jag en drink och parkerade mig framfor datorn vi har har. Nar jag kom upp till rummet satt Anna och kollade pa en helknapp indiefilm och jag fastnade ocksa. Vi pratade lite och jag at en salamismorgas. Efter det var jag sa himla trott att jag sket totalt i att tvatta ansiktet, borsta tanderna, ta ut linserna, ja allt vad hygien heter. Det varsta ar att jag vet att jag far finnar om jag sover med sminket pa och jag ar manisk med att borsta tanderna, sa jag madde ratt daligt som det var men jag ooorkade inte. Och nu det har.. Jag kommer se helfjompig ut nar jag lallar runt pa stan i solglasogon. Det ar inte precis solglasogonvader idag, himlen ar gra och regnet strilar ner. Hosten har kommit och jag ar helt oforberedd. Det ar darfor jag ska ut pa stan idag, maste shoppa (hihi, alltid bra att ha en anledning till det) varma hostklader. Ska  forsoka hitta mysiga cardigans, pashminasjal, strumpbyxor, orhangen, snygg ring, ipodhogtalare, partyklader, knastrumpor, blablabla massa saker.

Min kvall ska spenderas har pa Raglan, torsdagar ar lika med singer/songwriterkvall. Anna jobbar och hon gjorde det aven forra torsdagen och om jag ska tro henne sa ar singer/songwriter riktigt bra nufortiden (plus att hon skvallrade om sota killar till mig, vi har ratt olika smak, Anna och jag.) Nu ar klockan 09.15 sa nu ska jag ga ivag och kopa frukost, jag har en kansla av att det kommer bli McDonalds.

Det ar over sex manader sen jag skrev sist i bloggen men jag hoppar in i leken igen som om ingenting har hant. Inte sa mycket har hant faktiskt.. Jag har bott i Sydney i over fem manader och rest runt lite i sex veckor. Det ar allt i snabba drag. Kan skriva mer i nasta inlagg.

TJING!

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback