Nostalgi

Om min julafton 2005 (texten är från ett dagboksinlägg på Lunarstorm, haha.)
"Julafton, bara borta. Man laddar för den här dagen hela december. Och sen så bara poff. Slut! Mysigt ändå. Jag, Elin, Therese, Caroline, Ann-britt och mamma spelade tp. Tog flera timmar, till slut var vi tvungna att använda barnfrågorna. Gick inte mycket bättre det. Elin och jag var ett team. Hon är söt lilla Elin men inte så allmänbildad så det var jag som fixade tårtbitarna ;D Caroline var som Grinchen. men när hon fick lite vin i sig blev det bättre, hoho. Revbensspjällen, potatisgratängen och prinskorvarna var goooda. Och föresten hur kan man tycka att Kalle Anka och hans vänner kl. 15.00 är tråkigt, dumma Carro. Utan dem, ingen jul. Fick bra julklappar. En hårfön som funkar som en plattång. Bra för mitt miffohår. Pengar, silverarmband, två mascaror (nu har jag bara fem :P) sportbh och annat grejs. Just det en s.k. ögonmask som man ska ha när man sover... Den är chockrosa och luddig.. "The bitch is sleeping" står det på den. Grrr. Behöver kanske inte ens nämna att jag fick den av min käre bror. Jag köpte ju en skitbra julklapp till honom. "Dagens pucko"-boken. Också får jag en sån grej. Plus att jag inte får läsa hans nya mangaböcker :P Han är ond!
Nu orkar jag inte skiva mer. Men allt som allt så hade jag en helt okej julafton :)"

Va? Är det ingen jul utan Kalle Anka? Kan man kolla på Kalle Anka över nätet? Alltså, min hemlängtan kommer ju vara enorm i slutet av december. Fast snö kommer jag inte att sakna.


Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback