Jo men tjenare.

Jag höll ju löftet om att bli en aktiv och intressant bloggare bra...

Hänt sen senast:

Jobb. Såklart, massa jobb hela tiden. Har coola och roliga arbetskompisar.
Även tråkiga som jag inte tål. Hey, man måste inte gilla alla men respektera alla ska man göra (ett av mammas visdomsord.)
Står på ett hårt stengolv en hel arbetsdag och svarar på förvirrade, galna, irriterande, söta (m.m. i oändlighet, träffar så jääädra mycket folk) resenärers evinnerliga frågor. Man ska tydligen kunna allt om allt när man har på sig en gul reflexväst (fancy) på en flygplats, annars blir tanterna skitsura ("men det måste du väl veta!!! Du jobbar ju här! BLABLABLABLAA!" Eh nej, jag vet inte om du blir skjutsad av den förbeställda rullstolsassistent till toaletten innan du checkar in på SAS. Så tyst!) Jag är tyvärr inte i någon sorts levande informationsdisk utan jag jobbar för ett visst flygbolag (norweigen) och deras kunder. Såreså!
Gubbgrinig är ingenting mot de flesta gamla kärringarna. Herregud, bete er!

Fest i lördags.
En okej förfest i ett kollektiv i Oslo. Alla rökte inomhus dock, fräscht värre. För lite dricka, hann inte köpa rosévinet som jag tänkt förtära kvällen till ära, p.g.a för mycket jobb och för lite tid. (Det finns en bra sak med Norge och den stavas vinmonopolet!) Så det blidde öl, man kan köpa 4,5or i affären (en bra sak till, helt otroligt.)
Åldersrasism av dörrvakter, vad är det för människor egentligen?! Alla lider säkerligen av mindervärdkomplex med tanke på hur de agerar mot sina medmänniskor. Bete er!
Jag, min kollektivkompis och hans bror kom inte in på ett ställe dit de andra drog. Självklart har man fått höra i efterhand hur kul det var.
Cigaretter är dyra och 18-årsstället Mosquito suger. Hann spendera en kvart där och detta hände:
- En jävla brud frågade nyfiken hur mycket jag tjänar på en kväll. (Och ja, hon menade på det sättet.) Det beskrivs nog bäst som avundsjuka. Eller så var jag inne på hennes distrikt. Vilken f-tta.
- Legkoll för att köpa sprit (rasism igen, man skulle vara 20, såklart. Knäppnorge!) Eh va? Yrsäkta, vi vill spendera lite pengar på ert skitställe och har betalat 100 spänn i inträde. Ge oss SPRIIIT! Men icke, BYE BYE och tack för allt!
Sen åt vi calzone. Efter det gick vi på stan och mötte vi upp våra glada kompisar. Vilken kväll, jag säger bara det. Vilken kväll.

Summering: Oslos uteliv har inte mycket att erbjuda för den som inte fyllt 20. Oslos stadsliv nattetid består av pundare och prostituerade, huu.


Det var allt. Jag har aldrig påstått att jag har ett liv va?

Kommentarer
Postat av: Tora

Jag tycker nog jag känner igen det där. Så här års är sunne invarderat av norrmän och jag blir nästan dagligen utskälld för att jag inte vet exakt vart vi har alla konstiga grejer de letar efter, vafan jag har bara jobbat här några veckor!


Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback