Hemvändaren

15.48 är avgångstiden från Oslo Central. 2 timmar och 48 minuter senare är jag hemma i Kil. Jag är så himla trött på Norge och flygplatsen nu. Ska bli så skönt att få spendera en helg hemma. På fredag ska jag tjäna lite extraslantar genom att servera på ett bröllop. På lördag ska jag bränna slantarna på sedvanligt vis. På söndagkväll ska jag (var nära på att skriva hem igen :O) tillbaka till Norge för ytterligare lite arbete. Tre veckor för att vara exakt, bestämde alldeles nyss när jag ska lämna Norge för gott. Söndagen den 23 september, direkt efter jobbet 13.30. Oh, vad bra det känns. Jag är trött på att leva fattigt! Trött på bröd utan pålägg, pasta, gröt och annan äcklig onyttig mat. Jag är trött på att bo i kollektiv, på dammråttor och skitig disk. Det känns som jag har slängt bort hela sommaren 2007. Men jag vet att det är värt det. När jag står på mitt minst sagt ointressanta jobb tänker jag på Australien. Sol, strand och enkelt liv. På allt kul som jag och Anna ska göra.
Nä, tillbaka till verkligheten. Jag ska ta ner min tvätt, börja packa, skriva klart mina evinnerliga "komihåglistor" och städa lite i huset så att mina kollektivkompisar blir glada när de kommer hem från jobbet. Jag själv har varit ledig idag. Men imorgon blir det jobb och HEMFÄRD!

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback