Det är fan sant

En artikel i cosmopolitan (augusti) handlade om vad män avundas kvinnor (bl.a. "ditt rosa läppstift" och multipla orgasmer.) Underhållande läsning. Den manliga skribenten skrev något i stil med;
Kvinnor verkar kunna överleva på en diet bestående av müsli, smågodis och de spårämnen av protein som dem får i sig av läppstiftet. Jag kommer inte riktigt ihåg vad han var avundsjuk på just här.. Men det var mitt i prick! Jag tänker med fasa tillbaka på vad jag själv har ätit under dagen..

Frukost
En kvinna i karriären hinner inte med sånt (vaknar 06.40, börjar 07.00, cykelturen till jobbet tar 20 min. Räkna ut den ekvationen!)
Lunch
1 kopp nudlar
Snacks därimellan
2 st kitkat
2 st 50 cl pepsimax
6 småkakor
3 st norska bullar
1 kopp kaffe
Massa lösgodis
Det var allt

I feel funny. Näringsbrist kanske?

Kommentarer

Kommentera gärna:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback